fbpx
Bengkel Kereta Terbaik di Shah Alam

MAE GARAGE : Bengkel Pusat Servis Kereta Terbaik Shah Alam

HUBUNGI KAMI
  • 33, Jalan TP 7/7, Taman Perindustrian UEP, 40400 Shah Alam
  • +6018 212 1855
  • admin@maegarage.com
DAPATKAN PERCUMA CHECK UP
WAKTU BEKERJA
Isnin - Sabtu: 10:00pagi - 7:00pm
Ahad: Tutup
Siapa Mae Garage?

BENGKEL BUMIPUTRA

Kami merupakan BENGKEL MELAYU yang dipercayai di Shah Alam. Selama 7 TAHUN kami sudah bertapak dalam bidang automotif membantu pemilik kereta menyelesaikan masalah kenderaaan mereka.

Niat kami adalah untuk memberikan servis yang diharapkan dari pelanggan tanpa takut lagi kena tipu. Kami faham trauma yang sering dilalui pelanggan apabila perlu menghantar kereta ke bengkel.

Atas sebab itu, kami membuka bengkel ini dengan niat menganggap ini adalah satu perjuangan untuk bangsa dan agama bagi menunaikan keperluan fardhu kifayah untuk umat Islam yang tinggal di sekitar Shah Alam.

Tuan/Puan/Cik tidak perlu takut lagi bila perlu menghantar kereta ke bengkel. Kita sama-sama menolong di antara satu sama lain.

BEST CAR SERVICE CENTRE IN SHAH ALAM
Kenapa Mae Garage?

Berpengalaman

Selama 7 TAHUN bertapak dalam bidang automotif membantu pemilik kereta menyelesaikan masalah kenderaaan mereka

Dipercayai

Dipercayai oleh lebih 300++ pemilik kereta yang berpuas hati dengan servis MAE GARAGE

Berkualiti

Jaminan kami dari segi nilai dan kualiti yang diberikan untuk setiap servis yang kami lakukan untuk memberikan anda rasa amat berpuas hati dan berbaloi datang ke bengkel kami.

Teliti

Kami amat mementingkan ketelitian di dalam operasi bengkel dari waktu pemeriksaan, semasa penyelenggaraan sehinggalah kepada penyempurnaan servis.

APA KATA PELANGGAN KAMI
TESTIMONI
Sembanglah MAE..Meh tengok review FB Page Kami..Likelah sikit
GALERI MEDIA MAE
Soal jawab masalah kerosakan kereta anda?

MAE GARAGE kongsikan beberapa perkara yang perlu anda tahu sebelum melakukan servis kenderaan anda.

  1. Susah ke jaga Timing Belt?

    Ni timing belt nama yang diberi...timing belt agak macam orang yang gila perhatian kot...sebab apa...sbb dia manja..manja2 dia pun sebenarnya dia kuat...kuat2 dia pun klu tak kena cara putuihhh..nasib kes ni dia tak putus lagi...baru gigi2 je tertanggal..

    Kete yang guna timing belt ni biasanya kete2 lama..kalau model2 baru yg masih guna timing belt ni cuma Proton je kot..yang lain dh mula guna timing chain..

    Sebab timing belt ni ada masa utk tukar..sama ada 100k km atau 5 tahun yang mana dulu..

    Fungsi dia untuk selaraskan pergerakan piston dan valve ikut lejang yang betul..mcm mne lejang tu..tu cita lain hari yee..

    Apa jadi kalu lambat tukar?awek klu merajuk..lambat pujuk dia mintak putus..haaa sama la..sebelum mintak putus dia cabut2 dulu gigi2 belt tu..

    Apa akan jadi bila breakup...piston n valve jadi bengkok..silap2 piston pecah..lagi parah sampi ke block berkecai..haaa parah sangat dh hubungan ni...

    So itulah perumpamaannya...

    Sanggup ka nak breakup dengan awek?merana nanti oiii...

  2. Ada soalan lain nak tanya kepada Abg Mae?

    Klik SINI untuk tanyakan soalan